dijous, 21 d’abril del 2011
Treballa com un suec encara que siguis de l'Hospitalet
L'empresa Orangina-Shweppes retirarà la campanya publicitària d'una beguda energètica que diu "Treballa com un suec encara que siguis de l'Hospitalet", després que l'Ajuntament de la ciutat se n'ha queixat. L'empresa ha demanat disculpes, ha dit que no pretenia ofendre i s'ha compromès a retirar tots els cartells publicitaris de la campanya on apareix la referència a l'Hospitalet [Font: 3cat24].
Com que els hospitalencs estan en el seu dret que no s'utilitzi el nom de la seva ciutat sense permís, no tinc res a dir. Els tòpics són un recurs senzill quan el coneixement de la realitat és pobre o quan la falta d'enginy és nul. Estic convençut que els publicistes no tenien cap intenció més enllà de la rima fàcil. No se m'acut quina idea preestablerta es té sobre la capacitat laboral dels ciutadans de l'Hospitalet perquè no es fa referència a cap qualitat humana en el segon terme de la comparació, com si la tindria un eslògan del tipus "Treballa com un xinès encara que siguis burgès" (que no s'ofengui cap burgès: també és... una rima fàcil; aquella, assonant, la meva, consonant). Però jo voldria cridar l'atenció en un petit detall: el tòpic és doble perquè els suecs també hi són esmentats. Què en deuen pensar aquests escandinaus que busquen les platges mediterrànies per fugir de l'esperit glacial, disciplinat i racional necessari per construir un Volvo? Per qui ens han pres?
Etiquetes de comentaris:
humor
,
publicitat
Subscriure's a:
Comentaris del missatge
(
Atom
)
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada